Megjelent Bíró-Nagy András és Szászi Áron „Controversies of COVID-19 vaccine promotion: lessons of three randomised survey experiments from Hungary” című tanulmánya a Public Health című folyóiratban.
A vezető brit orvosi lapban (Q1, IF=5,2) megjelent tanulmány a magyar koronavírus oltási kampányok kommunikációs üzeneteinek hatását vizsgálta. A koronavírus-járvány idején több hullámban, kísérleti módszertannal végzett kutatás azt tárta fel, hogy miként reagálnak a magyarok az oltásokkal kapcsolatos politikai és szakértői üzenetekre. Fontos tanulság, hogy a vakcinabeszerzés átpolitizálása és az európai uniós engedélyek nélküli oltások promóciója nem segít, ha az a közpolitikai cél, hogy az emberek oltassák be magukat. Az eredmények azt mutatják, hogy míg az idősebbek között erősödött a bizalom az orosz és a kínai oltások felé, a fiatalok körében ellentétes hatás érvényesült: nőtt a szkepszis az oltásra buzdító üzenetek hallatán.
A tanulmány ezen a linken hozzáférhető: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0033350624000507?dgcid=author