Asante, G., Gajduschek, G., & Bartha, A. (2024). A social problem or a sacred promise? Explaining the mechanisms driving fee-free educational policy change in Ghana. Policy Studies, Online first, 1-20. https://doi.org/10.1080/01442872.2024.2373058 (Q1, IF: 2.2)
Az oktatáspolitikai kutatások egyik legizgalmasabb kérdése, hogy miért következnek be jelentős oktatáspolitikai reformok. Ebben a tanulmányban a többszörös áramlatok (Multiple Streams Framework) modelljére építve azt vizsgáljuk, hogy milyen tényezők játszottak szerepet abban, hogy Ghánában ingyenes lett a korábban fizetős középfokú oktatás. Miközben a fizetős oktatás társadalmi egyenlőtlenségi következményei régóta ismertek voltak, következtetéseink szerint a ghánai oktatáspolitikai változásban a 2008 és 2016 közötti elnöki kampányoknak lehetett perdöntő szerepe.
Elérhető: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01442872.2024.2373058